آی سی های رگولاتور
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آی سی های رگولاتور
نوشته شده در شنبه 17 دی 1390
بازدید : 1269
نویسنده : فرزاد قاسم پور

در شکل بالا حالت کلی اتصال آی سی رگولاتور در مدارات الکترونیکی نشان داده شده است .از آی سی رگولاتور زمانی استفاده میشود که نیاز به یک ولتاژ کاملا صاف و رگوله شده باشد ( مثلا برای استفاده در مدارات تقویت کننده صوتی) ویا هنگامی که ولتاژی که ما در اختیار داریم از ولتاژ مورد نظر مقداری بیشتر است در این حالت نیز با قرار دادن یک آی سی رگولاتور بین منبع تغذیه  ومدار مصرف کننده ولتاژ مورد نظر ما بدست می آید. باید توجه داشت که حداکثر جریانی که از یک آی سی رگولاتور معمولی میتوان دریافت کرد  در حدود نیم آمپر است ودر صورت کشیدن جریاني بیشتر آی سی گرم میکند وباید  برای آن رادیاتور خنک کننده قرار داد تا از سوختن آی سی جلوگیری شود. ( رادیاتور میتواند از ورقه آلومینیوم به ضخامت یک میلیمتر وابعاد 5*10 ساخته شود وسپس بوسیله پیچ ومهره بر روی آی سی نصب گردد)

توجه داشته باشید که هر آی سی رگولاتور مخصوص یک ولتاژ خاص است که بوسیله شماره روی آن قابل تشخیص است ( انواع معمول آی سی های رگولاتور موجود در بازار برای ولتاژهای 5 و6 و9 و12  به ترتیب دارای شماره های  7805 و7806 و7809 و7812 میباشند).

 

Ehsan_karamifar@msn.com

پيروز سربلند باشيد.

 

 

 

 

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: